Usein kysytyt kysymykset

Q: Miten toimipisteet ovat avoinna?

 A: Aukioloaikaimme löydät helpoiten yhteystiedoista

Q: Miten voin tiedustella varaosia?

A: Voit soittaa tai lähettää sähköpostia meille ( myynti@meretek.fi ). Meretekin verkkosivuilta meretek.fi löytyy myös varaosien tiedusteluun oleva sähköinen lomake.
Muista ilmoittaa autosi rekisteritunnus!

Q: Mitä jos tilaamani osa on epäsopiva autooni?

A: Mikäli et ole varma osan sopivuudesta autoosi, niin varmista se ennen ostopäätöstä myynnistämme. Tarvitsemme vain autosi rekisteritunnuksen, niin varmistamme osan sopivuuden valmistenumeron perusteella. 

Q: Myyttekö uusia osia?

A: Kyllä myymme. Saatavilla on kattava valikoima tarvike- ja alkuperäisiä varaosia. Toimimme Pirkanmaan alueella Mekonomen aluetukkuna, josta löydät auton huoltamiseen ja korjaamiseen tarvittavat osat suoraan hyllystä. Toimitamme tehdaskunnostettuja varaosia (moottoreita, vaihteistoja, turboja yms.). Tampereen myymälässämme on lisäksi kattava valikoima autotarvikkeita, kemikaaleja, työkaluja. Toimimme myös Autoduden jälleenmyyjänä Pirkanmaalla.  

Q: Onko teillä mopoauton osia?

A: Kyllä meillä on mopoautonkin osia. Valikoima ei ole ihan yhtä kattava kuin henkilö- ja pakettiautoihin.
Tällä hetkellä verkkokaupassa ei ole mopoautoille omaa valikkoa (tulossa). Mopoauton osia kannattaa tiedustella myynnistämme. 

Q: Voinko noutaa tuotteet itse?

A: Voit noutaa tuotteita itse Tampereen päävarastolta veloituksetta sekä Vantaan toimipisteen noutovarastolta. Huomaa, että Vantaan toimipiste toimii noutovarastona, eli tuotteet tilataan Vantaalle noudettaviksi. Rahti Tampereen päävarastolta Vantaalle noudettavaksi maksaa erikseen tuotteesta riippuen. Rahdin voi maksaa noudettaessa tuotetta Vantaan toimipisteestä.  

Q: Toimitatteko tuotteita asiakkaille?

A: Toimitamme varaosia päivittäin useita satoja lähetyksiä ympäri Suomea ja Eurooppaa. Käytämme varaosien toimittamiseen logistiikan yhteistyökumppaneitamme kuten Postia, Matkahuolto, Kaukokiitoa. Korjaamoille toimitamme varaosia Hämeen Tavarataxin palvelulla. 

Q: Kuinka monta päivää varaosien toimittaminen vie?

A: Yleisesti Suomessa toimitusaika on 1 - 3 arkipäivää.

Q: Onko käytetyillä varaosilla takuuta?

A: Myymillämme osilla on takuu ellei sitä erikseen ole mainittu. Jokainen käytetty osa on laatu-ja takuuluokiteltu ja takuu ilmoitetaan tuotteen myyntitiedoissa. Lisää takuuehdoista voit lukea täältä.

Q: Mitä laatukoodi tarkoittaa?

A: Laatukoodeista löydät lisätietoja ja koodien selityksiä laatuluokista.

Q: Mitä maksutapoja teillä on käytössä?

A: Meillä voi maksaa tuotteet myymälöissä käteisellä tai kortilla. Verkkokaupassa toimivat luottokortit ja useimpien pankkien verkkomaksut. Tarvittaessa voimme toimittaa asiakkaalle maksulinkin sähköpostiin toimitustapauksissa. Yritysasiakkaille voimme myydä myös laskulla. 

Q: Voiko osia palauttaa?

A: Noudatamme kaupankäynnissä yleisiä myyntiehtojamme, suomen lakia ja etämyynnin kaupankäyntiehtoja. Etäkaupan myyntiehtojen mukaan tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Lisätietoa löydät myyntiehdoista