Usein kysytyt kysymykset
Q: Miten toimipisteet ovat avoinna?
A: Aukioloaikaimme löydät helpoiten yhteystiedoista
Q: Miten voin tiedustella varaosia?
A: Voit soittaa tai lähettää sähköpostia meille +358 40 922 6901 | myynti@meretek.fi. Voit kysyä lisätietoa tai sopivuutta tuotteista verkkokaupan "kysy tästä tuotteesta" painikkeen kautta. Meretekin verkkosivuilta meretek.fi löytyy myös varaosien tiedusteluun oleva yleinen sähköinen lomake.
Muistathan ilmoittaa autosi rekisteritunnuksen, jotta voimme varmistaa sopivuuden!
Q: Mitä jos tilaamani osa on epäsopiva autooni?
A: Mikäli et ole varma osan sopivuudesta autoosi, niin varmista se ennen ostopäätöstä myynnistämme. Tarvitsemme vain autosi rekisteritunnuksen, niin varmistamme osan sopivuuden valmistenumeron perusteella.
Q: Myyttekö uusia osia?
A: Kyllä myymme. Saatavilla on kattava valikoima tarvike- ja alkuperäisiä varaosia. Toimitamme tehdaskunnostettuja varaosia (moottoreita, vaihteistoja, turboja yms.).
Q: Voinko noutaa tuotteet itse?
A: Voit noutaa tuotteita itse Tampereen päävarastolta veloituksetta. Verkkokaupassa voitte valita tuotteelle noudon toimituksen sijasta. Säilytämme osia noutovalmiina 7 päivää tilauksesta. Mikäli tuotteita ei ole maksettu ja noudettu määräajassa tuotteet palautuvat automaattisesti myyntiin.
Q: Toimitatteko tuotteita asiakkaille?
A: Toimitamme varaosia päivittäin useita satoja lähetyksiä ympäri Suomea ja Eurooppaa. Käytämme varaosien toimittamiseen PostNordia. Korjaamoille toimitamme varaosia myös Hämeen Tavarataxin palvelulla.
Q: Kuinka monta päivää varaosien toimitus kestää?
A: Yleisesti Suomessa toimitusaika on 1 - 3 arkipäivää.
Q: Onko käytetyillä varaosilla takuuta?
A: Myymillämme osilla on takuu ellei sitä erikseen ole mainittu. Jokainen käytetty osa on laatu-ja takuuluokiteltu ja takuu ilmoitetaan tuotteen myyntitiedoissa. Lisää takuuehdoista voit lukea täältä.
Q: Mitä laatukoodi tarkoittaa?
A: Laatukoodeista löydät lisätietoja ja koodien selityksiä laatuluokista.
Q: Mitä maksutapoja teillä on käytössä?
A: Meillä voi maksaa tuotteet myymälöissä käteisellä tai kortilla. Verkkokaupassa toimivat luottokortit ja useimpien pankkien verkkomaksut ja Paypal. Katso tarkemmin maksutavat täältä. Tarvittaessa voimme toimittaa asiakkaalle maksulinkin sähköpostiin toimitustapauksissa. Yritysasiakkaille voimme myydä laskulla.
Q: Voiko osia palauttaa?
A: Noudatamme kaupankäynnissä yleisiä myyntiehtojamme, suomen lakia ja etämyynnin kaupankäyntiehtoja. Etäkaupan myyntiehtojen mukaan tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Lisätietoa löydät myyntiehdoista.
Q: Lähetättekö osia ulkomaille?
A: Kyllä lähetämme paketteja Eurooppaan, mutta rahdin hinta tulee aina varmistaa myyjiltämme. Verkkokaupassa näkyvä rahti koskee vain suomen sisällä lähetettäviä paketteja/osia.